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À partir d’avant-hierFlux principal

FDA Recalls Defective iOS App That Injured Over 200 Insulin Pump Users

Par : BeauHD
9 mai 2024 à 22:40
Jess Weatherbed reports via The Verge: At least 224 people with diabetes have reported injuries linked to a defective iOS app that caused their insulin pumps to shut down prematurely, according to the US Food and Drug Administration (FDA). On Wednesday, the agency announced that California-based medical device manufacturer Tandem Diabetes Care has issued a recall for version 2.7 of the iOS t:connect mobile app, which is used in conjunction with the company's t:slim X2 insulin pump. Specifically, the recall relates to a software issue that can cause the app to repeatedly crash and relaunch, resulting in the pump's battery being drained by excessive Bluetooth communication. This battery drain can cause the pump to shut down "earlier than typically expected" according to Tandem, though the pump will notify users of an imminent shutdown via an alarm and low-power alert. The company has notified customers to update the mobile app to version 2.7.1 or later, which should fix the defective software. While no physical recall is taking place, the FDA has identified this as a "Class I" recall -- the most serious type, as it relates to issues with products that can potentially cause serious injuries or death. No deaths linked to the issues have been reported as of April 15th. Tandem is encouraging pump users to take particular care when they sleep as it's easier to miss battery depletion warnings, and is asking impacted customers to confirm they have been notified of the recall via this online form. For any other questions or concerns about the insulin pump recall, customers should contact Tandem Diabetes Care directly.

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Les licenciements de la semaine 19 avec PB, notre mascotte rigolote

Par : Estyaah
9 mai 2024 à 10:48

Arkane Lyon perd son petit frère

Mardi dernier, nous avons été choqués d’apprendre qu’Arkane Austin avait été fermé par Microsoft. En effet, jamais on n’aurait parié sur une aussi longue longévité après la sortie du catastrophique Redfall. D’autre part, on peut saluer l’humanité du service RH, pour avoir attendu que l’équipe fête le premier anniversaire du jeu avant d’envoyer le mail de licenciement. Quel dommage, le « Hero Pass » inclus dans la version à 100 balles ne verra jamais le jour… Bon, les malheureux qui avaient craqué pour cette version seront remboursés, comme l’indique une communication officielle d’Arkane Studios, maintenant situé uniquement à Lyon. D’ailleurs, le studio français n’est, a priori, pas impacté – hormis moralement –, et il continue d’embaucher pour leur projet de TPS sur Blade, le héro Marvel.

Arkane Austin ferme

La raison invoquée pour la fermeture d’Arkane Austin n’a pas été divulguée, mais comme le rapporte Jason Schreier dans son dernier article, ce n’est pas à cause des piètres performances de Redfall. Et il enchaîne avec « avant sa fermeture, Arkane [Austin] cherchait à revenir à ses racines en proposant un nouvel immersive sim, tel qu’un nouvel opus de la série Dishonored, selon les personnes interrogées ». Un jeu de niche qui sortirait dans beaucoup trop longtemps et difficilement monétisable avec des season pass et des skins à gogo ? Pas compliqué d’imaginer que Microsoft ait préféré tailler dans le lard avant qu’il ne soit trop tard…

Dans tous les cas, ça nous fait un petit quelque chose de voir ce nom disparaître, car c’est tout de même le studio qui a réalisé l’un des meilleurs immersive sim de tous les temps : Prey (2017). Mais voyons les choses en face : les personnes qui ont travaillé sur ce chef d’œuvre ont, pour la plupart, quitté le navire avant le naufrage de l’année dernière. Espérons que les autres retrouvent rapidement du boulot et qu’ils puissent enfin travailler sur ce qui leur (et nous) tient à cœur : les immersive sim.

Outre notre petit chouchou, trois autres studios ont été rayés de la liste, dont Tango Gameworks. Il avait réalisé Ghostwire Tokyo, que l’on avait trouvé OK, mais sans plus, et plus récemment, HiFi Rush, un succès aussi bien critique que commercial, selon les propres dires de Matt Booty, le chef de Xbox Games Studios. Celui-ci ne donne pas plus de raisons pour la fermeture du studio japonais en particulier. La seule chose évoquée est assez vague, puisqu’elle pourrait aussi bien s’appliquer à beaucoup d’autres filiales : « Nous prenons ces décisions difficiles afin de créer la capacité d’augmenter les investissements dans d’autres parties de notre portefeuille et de nous concentrer sur nos jeux prioritaires ». Mais ce qui relie les studios d’Austin et de Tokyo, c’est la sortie de leur dernier jeu environ un an plus tôt, et qu’ils étaient en phase de recrutement pour présenter de nouveaux projets. Toujours d’après Jason Schreier, la direction aurait eu peur d’être submergée et trop dispersée pour correctement gérer autant de nouveaux jeux. Les pauvres petits.

Évidemment, cette nouvelle fait énormément réagir sur les réseaux et chacun y va de sa petite phrase. On vous fait part des réflexions de Dillon Rogers, l’un des développeurs de Gloomwood, qui a brièvement oublié le principe du capitalisme, et que le but d’une société est toujours de faire plus de profits, quelles qu’en soient les conséquences.

Dillon Rogers dreams

Si vous voulez plus de détails sur l’affaire, vous pouvez consulter l’article d’IGN (en anglais) qui présente, entre autres, le mail envoyé aux ex-employés, ainsi que l’article de Jason Schreier (aussi en anglais) qui a pu avoir des retours de la dernière réunion publique chez ZeniMax et qui annonce encore de futures coupes dans les effectifs.

Disney va enfin se calmer avec les Marvel

8 mai 2024 à 11:03

Le MCU ne va pas fort. Disney, la maison mère, a pris la décision de réduire le nombre de films et de séries sortant chaque année, pour redresser la barre. Ce faisant, cela doit permettre à Marvel Studios de se recentrer sur la qualité de ses productions.

Apple vient peut-être de sauver l’App Store en Europe

2 mai 2024 à 15:01

Obligé d'ouvrir l'iPhone aux magasins d'applications alternatifs, Apple a mis en place une taxe de 50 centimes, obligatoire à chaque téléchargement, pour inciter les développeurs à rester sur l'App Store. Cette taxe a l'effet inverse, puisqu'elle incite des petits développeurs à renoncer au marché européen. Bonne nouvelle : elle va disparaître.

Comment configurer un contact d’urgence sur son iPhone ou téléphone Android ?

28 avril 2024 à 17:30

Vous faites un malaise, vous avez un accident, vous êtes inconscient ou désorienté. Il vaut mieux anticiper ces situations auxquelles on ne préfère pas penser, en configurant des contacts d’urgence sur son téléphone. Il existe une procédure sur l'iPhone et sur les appareils Android.

AltStore PAL Alternative App Marketplace Launches On iPhone In EU

Par : BeauHD
17 avril 2024 à 21:40
AltStore PAL has become one of the first alternative app marketplaces to launch in the European Union. Developed by Riley Testut, AltStore PAL is marketed as an open-source project designed to distribute apps from independent developers. MacRumors reports: At launch, it features two apps, including Testut's Delta game emulator and clipboard manager app Clip. Delta is also being simultaneously released in the App Store outside of the European Union, but it looks like EU customers will need to download it from AltStore. Testut says that once AltStore PAL is "running smoothly," third-party app developers will be able to submit their apps for distribution outside of the App Store. The app marketplace is designed to be decentralized with no directory, so developers will need to self-promote their apps and direct users to their websites to install an app through AltStore. Distributing apps through AltStore is free of charge, but it is worth noting that apps that see more than one million first annual installs will need to pay Apple an 0.50 euro Core Technology Fee. App marketplaces have to pay the fee for every install with no free allowance, so AltStore is charged 0.50 euros each time it is installed. To afford the fee, Testut is charging 1.50 euros per year for AltStore PAL access. Testut has been working on AltStore PAL since Apple announced plans to support alternative app marketplaces in iOS 17.4. It is open to all apps, but Testut says that it makes the most sense for "smaller, indie apps that otherwise couldn't exist due to App Store rules." AltStore PAL is equipped with Patreon integration to allow developers to monetize their apps. Developers can offer their apps to just their patrons, and this method of distribution also allows for a sub-1 million cap on those who can subscribe to use an app.

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Apple's iOS 18 AI Will Be On-Device Preserving Privacy, and Not Server-Side

Par : BeauHD
16 avril 2024 à 22:40
According to Bloomberg's Mark Gurman, Apple's initial set of AI-related features in iOS 18 "will work entirely on device," and won't connect to cloud services. AppleInsider reports: In practice, these AI features would be able to function without an internet connection or any form of cloud-based processing. AppleInsider has received information from individuals familiar with the matter that suggest the report's claims are accurate. Apple is working on an in-house large language model, or LLM, known internally as "Ajax." While more advanced features will ultimately require an internet connection, basic text analysis and response generation features should be available offline. [...] Apple will reveal its AI plans during WWDC, which starts on June 10.

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Changement d’heure : comment vérifier que son smartphone va passer à l’heure d’été

30 mars 2024 à 15:02

Dans la nuit du 30 au 31 mars, la France change d'heure. Il faudra ajouter 60 minutes à l'horloge pour ne pas arriver en retard. Votre smartphone devrait le faire tout seul, mais voilà comment s'en assurer.

Recent 'MFA Bombing' Attacks Targeting Apple Users

Par : BeauHD
27 mars 2024 à 22:40
An anonymous reader quotes a report from KrebsOnSecurity: Several Apple customers recently reported being targeted in elaborate phishing attacks that involve what appears to be a bug in Apple's password reset feature. In this scenario, a target's Apple devices are forced to display dozens of system-level prompts that prevent the devices from being used until the recipient responds "Allow" or "Don't Allow" to each prompt. Assuming the user manages not to fat-finger the wrong button on the umpteenth password reset request, the scammers will then call the victim while spoofing Apple support in the caller ID, saying the user's account is under attack and that Apple support needs to "verify" a one-time code. [...] What sanely designed authentication system would send dozens of requests for a password change in the span of a few moments, when the first requests haven't even been acted on by the user? Could this be the result of a bug in Apple's systems? Kishan Bagaria is a hobbyist security researcher and engineer who founded the website texts.com (now owned by Automattic), and he's convinced Apple has a problem on its end. In August 2019, Bagaria reported to Apple a bug that allowed an exploit he dubbed "AirDoS" because it could be used to let an attacker infinitely spam all nearby iOS devices with a system-level prompt to share a file via AirDrop -- a file-sharing capability built into Apple products. Apple fixed that bug nearly four months later in December 2019, thanking Bagaria in the associated security bulletin. Bagaria said Apple's fix was to add stricter rate limiting on AirDrop requests, and he suspects that someone has figured out a way to bypass Apple's rate limit on how many of these password reset requests can be sent in a given timeframe. "I think this could be a legit Apple rate limit bug that should be reported," Bagaria said.

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iOS 18 sur iPhone : nouveautés, date de sortie, compatibilité… tout savoir sur la mise à jour

26 mars 2024 à 18:42

Le 10 juin 2024, Apple dévoilera iOS 18, qui s'annonce comme « la plus grande mise à jour de l'histoire de l'iPhone ». Que sait-on sur ses nouveautés ? Sans surprise, iOS 18 devrait mettre l'intelligence artificielle générative à l'honneur.

Les rivaux de Safari connaissent leur heure de gloire en France sur iOS

19 mars 2024 à 09:41

Les navigateurs web qui concurrencent Safari sur iOS connaissent un boom. La raison ? Le Digital Markets Act (DMA) est entré en vigueur et force Apple à desserrer sa poigne sur iOS. Les internautes font le choix de Brave, Firefox ou encore Opera. Mais des interrogations perdurent.

Apple continue de desserrer sa poigne sur l’App Store

12 mars 2024 à 17:22

main poigne

Les effets du DMA bousculent encore Apple, l'obligeant à lâcher du lest. L'entreprise américaine annonce la possibilité prochaine de télécharger des applications directement depuis des sites web.

AirPods Pro To Gain 'Hearing Aid Mode' In iOS 18

Par : BeauHD
11 mars 2024 à 22:40
According to Bloomberg's Mark Gurman, AirPods Pro will gain a new "hearing aid mode" with the release of iOS 18 later this year. MacRumors reports: Writing in the subscriber edition of his regular Power On newsletter, Gurman claims that the "big news" for AirPods Pro in the near term will be support for a hearing aid-style function when iOS 18 drops in the fall. To be clear, this isn't the first time we have heard a potential hearing aid feature for AirPods Pro. The first rumor appeared in a 2021 Wall Street Journal report, but it was previously framed as a feature that would be exclusive to a next-generation model of AirPods Pro. However, Apple in September 2022 released the second-generation AirPods Pro, while the company more recently released a refreshed model with a USB-C port. AirPods Pro already offer a Conversation Boost feature, which boosts the volume and clarity of people directly in front of the wearer, but Apple has not advertised the earbuds as a hearing aid device, because this would require FDA regulatory approval. As per the FDA, a hearing aid is defined as "any wearable device designed for, offered for the purpose of, or represented as aiding persons with or compensating for, impaired hearing." This definition encompasses both air-conduction and bone-conduction devices in a variety of styles (for example, behind-the-ear, in-the-canal, or body worn). [...] It is not yet clear whether Apple will need FDA clearance in order to make explicit or implicit claims about the rumored "hearing aid mode," which may not even adopt this exact name. If, for example, Apple subsequently suggests that AirPods Pro are for users with certain types or severity of hearing loss/impaired hearing, or for use as an alternative to a hearing aid, then they will require FDA regulatory approval to be marketed as such.

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